Gran Canaria 17-24 februari

Underbar vecka med min älskade mamma! Mamma hade sportlov denna vecka och vi kände att vi ville göra något. Helst sol, varmt och skönt!! Jag fick ledigt från jobbet, vi bokade och för att göra allt så smidigt som möjligt blev det tillslut Gran Canaria. Bara varit där en gång tidigare, när jag var ca 1 år.. Men det var verkligen supermysigt, över förväntan!
På lördagen den 17e februari åkte vi mot Spanien där vi bodde i Patalavaca. Sååå mysigt ställe och verkligen inte där alla turister hänger, vi valde även ett hotell med åldersgräns på 16 år för att slippa Bamse liksom hehe. Det var även ett lägenhetshotell, så det var helt underbart. Direkt när vi kom fram tog vi en lunch på hotellets restaurang och sen la vi oss i solstolarna.. och det var de garanterat de skönaste timmarna någonsin. Den värmen var peeeerfekt.
På söndagen när vi åt frukost ut över den fantastiska utsikten såg vi ett berg där många promenerade så vi bestäde oss för att gå den morgonen därefter. Sen gick vi mot stranden, där vi njöt med 28 grader i solen. När vi var tillbaka köpte vi med oss småplock och satt på terassen och drack bubbel. HUR underbart, verkligen det bästa jag vet!!! Sen gick vi till Arguineguin för att se om det fanns någon mysig restaurang, men ärligt talat så var det mycket mysigare borta hos oss, så vi gick tillbaka och åt den godaste Paellan vi smakat!! Den var så krämig, perfekt helt enkelt!
På måndagen gick vi upp tidigt som vanligt, åt ett varsitt ägg, och påbörjade vår promenad upp på berget. Wow ilken utsikt det var och vilken bra promenad!! Vi gick dock lite fel, så vi hamnade på den brantaste delen av hela berget typ haha... På tillbakavägen köpte vi med oss färskt bröd och åt frukost. Idag bestämde vi oss för att ta bussen till Maspalomas sanddyner. Kan bara säga wow!! Det var såååå coolt!! I öknen gick vi alltså i två timmar hahaha. Vi tänkte att vi går igenom mot havet och väl framme kan vi sätta oss och äta vår lunch.. men när vi var framme var det inte alls mysigt.. röd flagg, blåsigt som tusan och inte fin strand alls.. så vi började gå tillbaka och hittade en mysig sanddyna att äta på. När vi var hemma igen avslutade vi med ett bad och Sangria innan middagen.
På tisdagen tog vi som vanligt ett ägg först för att stå oss innan frukosten.. denna dag tog vi en lite längre promenad, på en timme. Helt fantastiskt ställe att gå på, man skulle kunna promenera hela dagarna egentligen. Sen var det stranddags idag. Att njuta på stranden är drömmens dröm. Äta lite glass, dricka en smoothie och bara vara. Det är livet!!
På onsdagen tog vi bussen mot Puerto de Mogan. Vilket var ett ÄNNU mysigare ställe faktiskt än där vi bodde. Lång strandpromenad med restauranger överallt. Så vi gick först runt lite bland de mysiga färgglada husen och kikade i butikerna. Sen satte vi oss på en restaurang där de hade helt underbar tapas. Precis som vi ville ha och en god Sangria till!! Efter det när vi var helt proppmätta så la vi oss på stranden som låg precis bredvid.
På torsdagen njöt vi på stranden med sol och bad. Och på fredagen regnade det faktiskt.. så vi bestämde oss för att åka in till Las Palmas, vilket vi inte var ensamma om. Men vi hade läst om ett jättebra shoppingmall så vi åkte dit och det var verkligen supermys!! Vi hittade såå fina kläder, fanns ju även ett primarkt ;) Där gick vi runt hela dagen och åkte tillbaka på eftermiddagen. På kvällen åt vi på en jättegod Italiensk restaurang, och det är ju lite roligt för efter varje middag fick vi en shot av något, & här fick vi en hotshot, mums!!
På lördagen var det dags att åka hemåt igen...
Vilken FANTASTISK vecka med dig mami. Tack för allt älskade du!! Du är allt! Love love love you ♥♥♥♥♥♥♥