Roma with babe

Ciao!!

Vilka dagar i den underbara staden Rom med min livs kärlek ❤️ Tänkte berätta om dom och självklart ligger bilderna i ordning hehe 😍

Flygresan gick super, köpte jättesmidigt bussbiljetter och kom fram senare på kvällen, checkade in och gick direkt ut för att äntligen få sätta tänderna i en god pasta och vin som vi sett såååå mycket fram emot. MUMS! Sen åt vi världens godaste glass, och när jag säger världens så är det verkligen så, bokstavligen. Sen gick vi tillbaka, klockan blev mycket, så innan det var natti kollade vi upp lite inför planerna dagen efter. Hotellet vi bodde på var så himla mysigt och fint!! Låg verkligen mitt i smeten!! Perfekt 😍

Började dagen med en underbar hotellfrukost, wow vad bra den var verkligen!! Fick även i oss Caprese och prosciutto med melon, låter väl sådär till frukost men det satt riktigt fint faktiskt och väldigt fräscht när man gjorde en sallad av det med ruccola! Sen var vi fit for fight. Vi båda hade gratis 3G, vilket självklart hjälper mycket när man ska ta sig någonstans!! Så vi bestämde oss för att börja med St Peterkyrkan och Vatikanmuseerna... men utan att tänka oss för så valde ju speciellt jag HELT fel kläder hahaha, öppna axlar OCH bara knän, good work. Därav bilden på mig med ledsen min som vi skickade hem så de fick sig ett gott skratt här hemma... Men vi säger det nu i efterhand att det nog var meningen att vi skulle ta det dagen efter, varför får ni snart veta 😉 Så vi ändrade om dagen och vi hamnade verkligen på varenda ställe som man liksom "borde" se när man är i Rom, utan mening var vi där och där osv. När vi hade ätit en god lunch gick vi tillbaka till hotellrummet för att ta en snabb dusch för vi var såå varma, att gå nästan 2 mil per dag i 35 grader gör sitt 😅 På eftermiddagen gick vi mot Colosseum och Forum Romanum, låtsas att vi var kulturella, men vi gick faktiskt inte in hahah (jag har ju faktiskt varit där för ett tag sen ändå)! Felix var så rolig hahaha, bilden på oss två framför Colosseum bad han en indie som sålde vatten till turister att ta bilder, den där jämfört med de andra blev bra hahaha dör. Han fick en vatten såld sen iaf, wohoo! 😂😂 Sen gick klockan fort så var det snart dags för middag. Denna restaurang är det sjukaste vi båda ätit. Det var en rooftop restaurang som heter Ambrosia, sååååå himla gott! Först bjöd dom på en liten förrätt innan vi fick in vår Caprese, jag åt beetroot pasta och Felix den godaste risotton han ätit och delade på en flaska vitt! Vilken middag, efter det gick vi till vårt favvo glass-ställe och det va så gott med sorbe när man var så mätt!!

Dagen efter började på samma sätt med mumsig frukost och sen var vi denna dag mer redo än någonsin på St peterkyrkan!! Men när vi kom dit efter att ha gått i 50 minuter, var det något som inte stämde, men vi kom i alla fall in på Peterplatsen, sen stängde dom så det va precis att vi hann in. Så 10 minuter senare är vi verkligen på första raden och har Påven 5 meter ifrån oss hahahah, alltså jag och Felix ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Det var liksom 1 gång på miljonen som han visade sig såhär, och det var församlingar runt hela världen från kyrkan där, så någonstans är vi säkerligen på TV också hahaha... Oavsett hur knäppt vi tycker detta är och sånt skådespeleri, så var det riktigt coolt att se!! Sen i alla fall fick vi veta att kyrkan inte öppnar förrän klockan 13, så vi gick runt lite, åt lunch och sen bara gled vi in på 15 minuter, vilket annars kan vara en kö på 3 timmar. Vi har sånt FLYT jämt!! Kyrkan är helt galet vacker, wow! När vi gått ett varv där inne gick vi upp till toppen på kupolen. Önskar verkligen att man bara kunde enkelt lägga in små videoklipp här för dom är supersöta och roliga! Det va så smalt och varmt och 512 trappsteg!! Dom rekommenderade ej personer med dålig hälsa eller klautrofobi att gå upp, och det förstod vi absolut varför! Men WOW när man kom upp, att se ut över hela Rom var sååå underbart! Efter detta gick vi också tillbaka till hotellrummet, duschade och fixade till oss och bytte om, sen bestämde vi oss för att ha mysig picknick!! Och detta är så fruktansvärt kul, alltså igen, älskar oss så jäkla mycket. Vi snodde med oss handduk och glas från rummet, köpte med oss massa gott, frukt, ost, oliver, bresaola, kex, pesto, chips och vin. Sen gick vi till den finaste parken i hela Rom, som dock var helt uttorkad (såklart) efter den varma sommaren hahah. Så i alla fall, först slog vi oss ner på ett ställe där det var hur mycket myror som helst, så vi bytte plats, och det blev mycket bättre. Vi packade upp allt och det var bara så mysigt så jag dör, så tänkte vi öppna vinet så är det kork, KORK!! Hahaha orkar inte... Så när vi gick därifrån efter några timmar var vi supertörstiga och satte oss på en mysig restaurang, där jag åt gnocchi med tomatsås med äntligen lite vin hahha, Felix åt hummerpasta och en kall öl till! Efter detta var vi hur nöjda som helst och senare när vi var tillbaka på hotellet fortsatte vår picknick med det som blev över till en mysig serie och massage! Lagom behövligt efter massa gå gå och gå.

Sista dagen var kommen och denna dag gick vi och kollade affärer, köpte lite kryddor, olja i rätt storlek som vi fick ta hem och ett suuupersnyggt, stort, kryddkvarn som man kunde ha två olika kryddor i! Sen åt vi lunch på ett jättemysigt bageri där man köpte pizza på kilopris, sååå mys! Bilden nedan ser ni vilka pizzor, och alltså vilken pizza!!! Pesto-pizzan var nog ändå min favorit. Vid 17.30 var det dags att ta bussen till flygplatsen 😕 Flyget var försenat för det tydligen var så mycket trafik genom europa denna kväll, men det gjorde inget, vi kom fram ungefär samma tid som vi skulle gjort ändå! När vi kom fram var vi så himla hungriga och köpte lite nuggets på vägen hem. Var inte hemma förrän vid 1 på natten!

Alltså vilken himla underbar resa!! Så fint att få skapa fler minnen för varje dag som går med dig, Felix ❤️❤️ Älskar dig ❤️👫💑