Norge 25-28/5

OJ vet knappt vart jag ska börja! Jag älskar att jag och Felix gör så mycket tillsammans, så många minnen för livet <3

Vi åkte vid 9 på morgonen den 25e maj med hans bil. Det gick supersmidigt alltihop och med stopp tog det 6 timmar att komma fram till Oslo. Checkade in på ett mysigt hotell mitt i smeten och kollade upp vad vi skulle hitta på tiden vi hade i huvudstaden. Vi gjorde oss iordning och gick först till Karl Johans gate, sen hittade vi en mysig uteservering, Felix tog en kall öl och jag en rosé cider. Det var sååå varmt och fint väder! UNDERBART. Sen gick vi vidare mot Slottsparken och strosade omkring där innan det kurrade i våra magar. Så vi gick mot hamnen där det är superfina restauranger längs hela hamnen. Hela området av restauranger heter Aker Brygge och där hittade vi en mysig restaurang där vi båda beställde in Fish and Chips. MUMS. Efter middagen gick vi längs med hela hamnen, köpte glass och bara myste innan vi gick tillbaka till hotellrummet.

Dag två gick vi upp vid 06.15, åt god hotellfrukost och sen satt vi i bilen vid 07.00 för att påbörja resan mot nästa destination som var Stavanger. Stavanger ligger västerut mot kusten och var en såå himla mysig stad. Visste ingenting och det är det som är så roligt sen när man blir så glatt överraskad och har hittat sånt mysigt ställe! Efter 7,5 timme i bilen + någon timma där vi stannade på lunchpaus så var vi framme. Många timmar i bilen men bara det är så betydelsefullt, vi hade det superkul och den fina miljön på vägen gjorde det ju inte sämre!! När vi var framme checkade vi in, även här mitt i smeten och tog en dusch och gjorde oss iordning. Sen gick vi runt i centrum och vid hamnen innan vi hittade en mysig restaurang och bara strosade runt resten av kvällen och njöt!

Dag tre gick vi upp 07.00 och åt hotellfrukost, packat hade vi gjort kvällen innan för denna dag fjällvandrade vi!! Färjan över Lysefjorden mot Tau gick 08.15 och tog ungefär 40 minuter. Sen stod en buss och väntade som tog oss till stället där vandringen började. Detta är alltså inget man behöver boka i förväg utan färjan betalade vi på plats och bussen står alltid där och väntar på folk! Supersmidigt!! Vandringen brukar i snitt tydligen ta 2 timmar, men vi kämpade oss upp på 1 timme! Vi var så duktiga, dreamteam <3 Vägen var stundtals väldigt tuff men så himla fint. Massa sjöar på 550 höjdmeter upp som var så otroligt fina, men vi badade inte hehehe... När vi nådde vårt mål, Preikestolen på 608 höjdmeter stod vi bara och gapade. Herregud vad fint, tror inte man förstår känslan om man int upplevt det själv faktiskt. Vi satte oss och fikade och fotade massa underbara bilder. Vi var på toppen lite över 1 timma och när vi var på väg ner började det komma mycket människor. Vi hade sån tur att det inte var så mycket folk när vi gick upp eller var där uppe, så det var smart att göra vandringen så tidigt som möjligt!! När vi kom ner köpte vi oss glass och bara njöt i solen innan nästa buss gick och tog oss mot färjan tillbaka till Stavanger. Vilken dag, tog en väääääldigt skön dusch efter denna varma dag sen åt vi god italiensk mat, mmmmuuuummmmsss. Tog även denna kväll en runda vid hamnen och bara njöt av stunden innan vi somnade väldigt gott.

Dag fyra gick vi också upp tidigt för att börja resan Stavanger-Norrköping. Tog ungefär 12,5 timme sammanlagt, med stopp osv. Även detta gick så himla smidigt och var faktiskt väldigt enkelt. Vi körde jämt typ 2 timmars-byten och jag är förvånad ändå hur lätt det gick!! Men det var väl för att jag alltid hade den bästa i livet bredvid mig <3 Vi hittade en färja som skulle ta oss fram mycket snabbade som bara tog 30 minuter och då slapp vi åka upp genom Oslo och tjänade typ 20 mil, wieee <3

Det var ju mors dag så när vi kom hem var det god middag med hela familjen och firade vår älskade mamma. Min älskade älskade mamma, du är den finaste jag vet, allt du gör för så många och du är världens starkaste. Dig älskar jag <33

Vilken resa jag haft med min livs kärlek. Tänk vad mycket vi fått uppleva tillsammans och tänk då hur mycket vi har framför oss!! Jag älskar dig min Felix. Finaste finaste finaste <3